Veel gestelde vragen

Wij snappen dat je rondom Private Lease wellicht veel vragen hebt. Daarom hebben we hieronder geprobeerd op deze vragen antwoorden te geven. We hopen dat deze antwoorden je een helder inzicht geven over Private Lease. Zoals de voordelen die het jou oplevert, welke rechten je hebt, maar ook welke plichten. Mocht je een vraag hebben die hier niet bij staat, aarzel dan niet en neem contact op met ons.

Lees meer
  • Vast maandbedrag
  • Geen onverwachte kosten
  • Leasen zonder zorgen

Contract | Algemeen

Heb ik na het sluiten van de leaseovereenkomst bedenktijd?

Ja. Je kunt de leaseovereenkomst binnen 14 dagen na ondertekening kosteloos ontbinden. Na deze 14 dagen mogen wij de auto afleveren. Mocht je dit te lang vinden duren, kan je ervoor kiezen om langs te komen op bij Arval op kantoor in Houten om het document te ondertekenen waarmee je afziet van de bedenktijd.

Hoe kan ik de leaseovereenkomst opzeggen voordat de leaseperiode voorbij is?

Gedurende het eerste jaar kan je de leaseovereenkomst niet opzeggen. Na het eerste jaar is het mogelijk de leaseovereenkomst voortijdig te beëindigen. Bij opzegging dien je wel rekening te houden met een opzegvergoeding. Zie inleveren auto voor een voorbeeldberekening.

Kan ik mijn huidige auto inruilen?

Dat kan! In overleg met de JAMES vestiging. De uiteindelijke inruil van jouw auto staat wel volledig los van het te sluiten leasecontract.

Wat gebeurt er als ik het jaarkilometrage uit mijn leasecontract overschrijd?

Dan betaal je een aanvullend bedrag. Dat bedrag wordt berekend door vermenigvuldiging van het aantal meer kilometers met de meerkilometerprijs. Hetzelfde geldt wanneer je minder kilometers rijdt dan in het contract is opgenomen, deze worden verrekend met de minderkilometerprijs. De eerste verrekening vindt plaats op de laatste dag van de 12de maand van het contract. Ben je bijvoorbeeld op 12 maart 2019 gaan rijden, dan is de eerste afrekening op 31 maart 2020.

Wanneer wordt mijn auto geleverd?

Nadat alle contracten zijn getekend en de bedenktijd van 14 dagen voorbij is, bestelt Arval de auto. De JAMES vestiging geeft vervolgens een verwachte levertijd op, deze is te raadplegen in de My Arval omgeving. Voor de definitieve aflevering maakt JAMES een afspraak met jou.

Hoe kan ik mijn kilometerstand doorgeven?

Aan de hand van de Arval Active Link die in jouw auto zit, lezen wij periodiek de totale kilometerstand uit. Deze informatie samen met de kilometerstanden tijdens bijvoorbeeld onderhoud of schade zorgt in de meeste gevallen voor een betrouwbare schatting van de kilometerstand. Je kunt de geschatte kilometerstand in de My Arval app raadplegen en aanpassen naar de juiste kilometerstand als deze veel afwijkt.

Welke kosten zijn niet in het leasetermijn inbegrepen?

Onder andere de kosten van brandstof, parkeren, wassen van het voertuig, updates van het navigatiesysteem en bekeuringen. Maar ook vloeistoffen zoals bijvoorbeeld olie, koelvloeistof, ruiten sproeivloeistof et cetera die bijgevuld worden buiten het reguliere onderhoud van de auto om. Daarnaast ook de bandreparatie (lekke band) en ruitschade (sterretje). Maar ook de eerste 48 uur van de inzet van een vervangende auto.

Wat zit er allemaal in mijn leaseprijs?

Een privatelease-contract bestaat altijd uit de volgende componenten:

  • Reparatie en regulier onderhoud
  • Afschrijving
  • Pechhulp binnen- en buitenland
  • Motorrijtuigenbelasting
  • Verzekering (WA & casco)
  • Banden (zie contract voor welke afspraken hierover zijn gemaakt)
  • Vervangend vervoer, vergoed vanaf 48 uur na de inzet van de vervangende auto
  • Haal- en brengservice voor onderhoud en schadeherstel

Wat is het verschil tussen kopen of leasen?

De kosten van een privatelease-contract lijken gevoelsmatig vaak hoog. De belangrijkste reden hiervoor is dat in het tarief ook de waardevermindering (afschrijving) van de auto is opgenomen en je maandelijks ‘spaart’ voor toekomstig onderhoud, reparaties en bandenvervanging. Dit zijn kosten die je bij de aanschaf van een auto vaak niet meerekent. Twijfel je tussen Private Lease en het aanschaffen van een auto? Gebruik dan de calculator en krijg direct inzicht in de kosten. Zo maak je gemakkelijk een eerlijk vergelijk! Klik hier.

Wat houdt het KYC-proces in?

Arval is als dochteronderneming van BNP Paribas zijn verplicht om het KYC-proces uit te voeren. KYC (Know Your Customer) is een proces dat wordt ingezet voor het bestrijden van witwassen, financiering van terrorisme en het voorkomen van overtredingen van sancties en embargo's. Het komt erop neer dat bij deze check je identiteit gecontroleerd wordt.

Ik kan mijn bekeuring niet inzien. Hoe kan dit?

Je kunt de bekeuring in My Arval terugvinden onder Mijn Auto – Bekeuringen – Mijn bekeuringen. Lukt het niet om de bekeuring raad te plegen, laat het ons weten.

Moet ik de ontvangen bekeuring zelf betalen?

Ja. Als Arval een bekeuring ontvangt voor de auto waar jij in rijdt, sturen wij deze direct naar je door. Je dient de bekeuring rechtstreeks aan de instantie te betalen, niet aan Arval. Mocht de bekeuring niet goed of niet op tijd worden betaald, ontvangen wij een aanmaning. Deze aanmaning betalen wij direct om het oplopen van verdere kosten te voorkomen. Het verhoogde bedrag van de aanmaning zal dan vermeerderd met administratiekosten aan je worden doorbelast op de eerst volgende factuur.

Voor elektrische auto's met een contract vanaf 1 mei 2020 is er een andere regeling. Zij krijgen de boetes direct thuis gestuurd, dit wordt niet meer vanuit Arval gestuurd.

Hoe kan ik een klacht over Private Lease indienen bij Arval

Hiervoor verwijst Arval je naar de klachtenprocedure.

Aanvraag machtiging parkeren

Voor de aanvraag van een parkeervergunning is een verklaring nodig waarin staat dat jij de vaste bestuurder van de auto bent. Dit kan niet vastgesteld worden aan de hand van het kentekenbewijs, omdat deze op naam van Arval staat en zij eigenaar van de auto zijn. Je hebt daarom een machtiging nodig. Deze machtiging is te vinden in de My Arval omgeving.

Aanvragen machtiging buitenland

Als je reist naar een land buiten de EU, heb je een machtiging nodig waarin staat dat jij de rechtmatige bestuurder van de auto bent. Deze machtiging verstrekken wij, klik hier voor het aanvraagformulier.

Welke autodocumenten heb ik nodig?

Als berijder dien je in het bezit te zijn van het kentekenbewijs van de auto en uiteraard een geldig Nederlands rijbewijs. Het kentekenbewijs word na aflevering toegestuurd op jouw huisadres. Het bij je hebben van de groene kaart is in Nederland niet verplicht. De groene kaart is wel altijd raad te plegen in de My Arval app.

Pechhulp, zit dit in mijn leasecontract?

Zeker. Als je strand met pech of een schade waarna de auto niet meer rijbaar is, kun je Arval Assistance inschakelen. Deze hulpservice helpt jou in binnen- en buitenland, de auto bergen en indien nodig en gewenst je te voorzien van een vervangende auto. Let op, de kosten voor een vervangende auto worden op de reguliere manier behandeld, dit zit niet bij de pechhulp in.

Hoe kan ik een offerte opvragen?

Op de aanbodpagina jamesprivatelease.nl zijn bijna alle merken en modellen samen te stellen en is er op basis van jouw wensen qua kilometrage en looptijd gelijk een prijs raad te plegen. Staat de gewenste auto of het juiste model er niet bij? Neem dan contact op via privatelease@arval.nl.

Geldt er een leeftijdsgrens voor Private Lease

Nee. Iedereen met een geldig Nederlands rijbewijs mag, als aan alle kredieteisen wordt voldaan, een auto private leasen.

Wie mogen er in de auto rijden?

Iedereen met een geldig Europees rijbewijs mag wat Arval betreft in de auto rijden, je bent dan volledig verzekerd. Er kan echter wel maar één vaste berijder aan de auto worden gekoppeld, eventuele schades en bekeuringen worden op naam van deze persoon geregistreerd.

Waar vind ik de voorwaarden en aanvullende voorwaarden?

Klik op deze link om de voorwaarde te raadplegen.

Hoe wijzig ik mijn persoonsgegevens?

Het wijzigen van persoonsgegevens kan door het zenden van een e-mail naar klantenservice@arval.nl.

Kan ik schadevrije jaren meenemen en heeft dit invloed op mijn leasetarief?

Nee. Helaas is er op dit moment niet de gelegenheid om schadevrije jaren mee te laten tellen in het leasetarief. Het maakt dus niet uit hoe veel of weinig schadevrije jaren je hebt.

Wat zijn de haal- en brengkosten bij een specifieke leenauto?

Er zijn verschillende kosten verbonden aan de inzet van een vervangende auto. Buiten de reguliere dagprijs rekent de pechhulpservice de volgende tarieven wanneer zij een vervangende auto inzetten:

Handling : € 56.00 (eenmalige handlingskosten bij inzet buiten kantoortijden; kantoortijden van maandag tot en met vrijdag van 08:30 tot en met 17:00)
Ophaalservice : € 42.75 (bij inlevering elders dan bij een LOGICX erkende locatie) https://www.logicx.nl/vervangend-vervoer/auto-inleveren/ Korte inzet : € 42.75 (eenmalige toeslag bij een huurperiode van 1 of 2 dagen indien inzet binnen kantoortijden heeft plaatsgevonden)

Heb je tijdens een reguliere afspraak om een specifieke auto gevraagd en dient deze op locatie gebracht te worden dan zal er een bedrag van € 36.30 gehanteerd worden

Financiën

Wordt mijn kredietwaardigheid getoetst als ik een leaseovereenkomst wil afsluiten?

Ja. Voordat je een leaseovereenkomst afsluit, controleren wij eerst of het contract wel past in jouw financiële situatie. Onze partner EDR Credit Services voert deze toets uit.

Heeft een privatelease-contract invloed op mijn kredietruimte voor bijvoorbeeld een hypotheek?

Ja. Als je een privatelease-contract afsluit, ga je een maandelijkse financiële verplichting aan voor een bepaalde periode. Hetzelfde geldt bijvoorbeeld ook voor het lenen van geld voor de aanschaf van een nieuwe auto, je kunt dan ook minder geld lenen voor de aankoop van een nieuwe woning. Arval adviseert daarom bij je kredietverstrekker na te vragen wat de invloed van Private Lease op jouw financiële situatie is.

Worden de leaseovereenkomst en eventuele betalingsachterstanden geregistreerd bij het BKR?

Ja. Arval meldt de financiële verplichting die je aangaat bij Bureau Krediet Registratie (‘het BKR’) te Tiel. Het bedrag dat Arval meldt, bedraagt 65% van de som van de leasetermijnen, omdat het servicecomponent (onderhoud, reparaties en pechhulp) niet geregistreerd hoeft te worden.

Een rekenvoorbeeld: je sluit een leaseovereenkomst af met een maandelijkse leaseprijs van €250 en een looptijd van 36 maanden. Arval registreert dan het volgende bedrag bij het BKR: 250 x 36 = €9.000 X 65% = €5.850.

Arval is verplicht ook een betalingsachterstand te melden bij het BKR, wanneer 60 dagen na de vervaldatum van de factuur de betaling nog niet ontvangen is. Het BKR verwerkt deze gegevens in het Centraal Krediet Informatiesysteem (CKI), om zo krediet- en betaalrisico’s te beperken en overkreditering te voorkomen.

Hoe ziet mijn eerste factuur eruit?

Nadat je de auto in gebruik hebt genomen, ontvang je van Arval de factuur. Arval factureert altijd rond de 15e van de maand, voor de daaropvolgende maand. Het incasso vindt rond de 1e van de daarop volgende maand plaats. Omdat je het maandbedrag vooruit betaalt, is de eerste factuur hoger dan het normale maandbedrag. Wanneer je de auto bijvoorbeeld op 20 maart in gebruik neemt, ontvang je rond 15 april de eerste factuur. Deze factuur bestaat dan uit het leasebedrag voor 20 t/m 31 maart, plus het maandbedrag van april en de maand mei. Hierna betaal je maandelijks het afgesproken maandbedrag. Een rekenvoorbeeld vind je hier.

Wanneer wordt het leasebedrag geïncasseerd en kan ik dat wijzigen?

Rond de 15e van iedere maand sturen wij een factuur, het op deze factuur genoemde bedrag wordt geïncasseerd rond de 1e van de daar op volgende maand. Het moment van incasso kan niet worden aangepast.

Moet ik de ontvangen bekeuring zelf betalen?

Ja. Als Arval een bekeuring ontvangt voor de auto waar jij in rijdt, sturen wij deze direct naar je door. Je dient de bekeuring rechtstreeks aan de instantie te betalen, niet aan Arval. Mocht de bekeuring niet goed of niet op tijd worden betaald, ontvangen wij een aanmaning. Deze aanmaning betalen wij direct om het oplopen van verdere kosten te voorkomen. Het verhoogde bedrag van de aanmaning zal dan vermeerderd met administratiekosten aan je worden doorbelast op de eerst volgende factuur.

Incasso mislukt, wat nu?

Het kan voorkomen dat er op het moment van incasseren net niet genoeg geld op de rekening staat. Je ontvangt dan een herinnering van onze financiële afdeling met verdere betalingsinstructies.

Hoe wijzig ik mijn bankrekeningnummer voor de automatische incasso van de leasekosten?

Stuur een e-mail met het oude bankrekeningnummer, de nieuwe IBAN-gegevens én het contract of debiteurnummer naar collections.nl@arval.nl. Dan past Arval deze gegevens aan.

Over welk gedeelte op mijn factuur wordt btw gerekend?

Op de rekening zijn drie posten weergegeven: maandhuur, assurantie en houderschapsbelasting. De laatste twee zijn al belastingen, over deze posten wordt geen btw gerekend. Enkel over de post maandhuur ben je btw verschuldigd daarnaast wordt ook over alle andere diensten en administratiekosten uiteraard gewoon btw gerekend.

Onderhoud

Hoe plan ik onderhoud voor mijn auto in?

Plan onderhoud aan jouw leaseauto eenvoudig in de My Arval app of via My Arval bij jouw JAMES vestiging. Deze dienst is specifiek bedoeld voor de reguliere onderhoudsbeurt en / of een APK-keuring. Jouw auto wordt op de gewenste tijd en locatie opgehaald en na groot onderhoud weer schoon bij je afgeleverd.

Mag ik voor kleine reparaties of makementen zelf contact opnemen met de garage?

Ja. Voor kleine zaken buiten het reguliere onderhoud om zoals bijvoorbeeld het vervangen van de sleutel batterij, het vervangen van een lampje, een leeglopende band of een storingsmelding in de auto mag je direct naar JAMES Autoservice.

Wanneer heeft mijn auto onderhoud nodig?

Minimaal een keer per jaar of bij het bereiken van een bepaalde kilometerstand heeft de auto nodig. De kilometerstand waarop dit nodig is, kan je raadplegen in het instructieboekje van de auto. Daarnaast geven veel auto’s een automatische melding als er onderhoud nodig is, deze dient altijd opgevolgd te worden ook als deze afwijkt van de jaarlijkse interval of het aantal kilometers uit het instructieboekje. Verder is de bestuurder verantwoordelijk voor de algehele technische staat van de auto, bijvoorbeeld het tijdig peilen en op peil houden van de motorolie en bijvoorbeeld het controleren van de bandenspanning tussen de onderhoudsbeurten door.

Wanneer heeft mijn auto APK nodig?

Drie of vier jaar nadat een personenauto of lichte bedrijfsauto voor het eerst op de weg is toegelaten, is deze keuringsplichtig. De frequentie is afhankelijk van het soort brandstof. Je krijgt zes weken voor de APK-datum een e-mail van ons. Is de APK - om welke reden dan ook - twee weken na de vervaldatum nog niet uitgevoerd, herinneren wij je nogmaals per e-mail. Wij helpen je herinneren maar het uitvoeren van de APK-keuring blijft de verantwoordelijkheid van de bestuurder van de auto. Op de website van het RDW vind je ook informatie over deze keuring en als je het kenteken van jouw auto invoert, kan je direct zien wat de APK-vervaldatum is.

Heb ik recht op vervangend vervoer?

Ja. Je hebt altijd recht op vervangend vervoer in een klasse lager dan de auto die je leaset. Wanneer je vervangend vervoer regelt zijn de kosten van de eerste 48 uur gefactureerde kosten voor je eigen rekening, ook bij een verhaalbare schade. Vanaf 48 uur zijn de kosten voor Arval. Hier vind je informatie en voorbeelden van vervangend vervoer en de kosten hiervan.

Waar kan ik terecht voor de montage van winterbanden?

Indien er winterbanden in het leasecontract zijn opgenomen mogen deze de eerste keer aangeschaft en gemonteerd worden bij JAMES Autoservice. Wij factureren direct aan Arval, je hoeft in geen geval kosten voor te schieten. Let op, JAMES Autoservice is tevens degene die de banden op slaat en waar je gedurende het contract de bandenwissels uit blijft voeren.

Moet ik onderhoud nog uit laten voeren als ik de auto bijna inlever?

De laatste drie maanden van het contract voeren wij in principe geen regulier onderhoud meer uit. Twijfel je over veiligheidszaken of de noodzaak van onderhoud, neem contact met ons op via 030 602 41 14.

Pechhulp, zit dit in mijn leasecontract?

Zeker. Als je strand met pech of een schade waarna de auto niet meer rijbaar is kun je de Arval Assistance (ANWB) inschakelen via de app of telefonisch via 030 602 41 14. Deze hulpservice helpt je in binnen- en buitenland, de auto bergen en indien nodig en gewenst jou te voorzien van een vervangende auto. Let op, de kosten voor een vervangende auto worden op de reguliere manier behandeld, dit zit niet bij de pechhulp in.

Schade

Hoe meld ik een schade?

Als berijder ben je verplicht om een schade te melden binnen 48 uur na het ontstaan of ontdekken van de schade. Het melden kan via de My Arval app of telefonisch via 030 602 41 14.

Wie hersteld mijn schade?

Het schadeherstel dient uitgevoerd te worden door een aan Arval verbonden schadehersteller. Deze zijn te vinden in de service partnerfinder op de My Arval omgeving. In het geval van een telefonische melding selecteren wij in overleg gelijk een hersteller bij jou in de buurt.

Moet ik bij schade een eigen bijdrage betalen?

Ja. Bij schade betaal je per niet-verhaalbaar schade een eigen bijdrage van €225. Als het bedrag van de schade lager is dan het bedrag van de eigen bijdrage, dan betaal je het bedrag van de schade. Indien er méér dan twee niet-verhaalbare schades in één kalenderjaar plaatsvinden, verhoogt Arval de eigen bijdrage naar €450 voor het resterende deel van de looptijd van het contract.

Heb ik recht op vervangend vervoer?

Zeker. Je hebt altijd recht op vervangend vervoer. Wanneer je vervangend vervoer regelt zijn de kosten van de eerste 48 uur vanaf de inzet van de vervangende auto voor eigen rekening. Let op, bij een schade worden deze kosten belast, het is niet mogelijk deze te verhalen op een tegenpartij. Vanaf 48 uur na de inzet van de auto zijn de kosten voor Arval. Hier vind je informatie en voorbeelden van vervangend vervoer en de kosten hiervan.

Ik heb een schadeformulier ingevuld, en nu?

Als je het schadeformulier na een aanrijding hebt ingevuld met de tegenpartij kun je een goed leesbare foto of scan van de voor en achterkant toesturen naar damage@arval.nl. Arval verwerkt het formulier voor jou.

Inname schades, hoe werkt het?

Na inname van jouw auto wordt deze op ons depot in Nijkerk geïnspecteerd door een schade-expert. Alle op de auto aanwezige schades worden in een officieel rapport gezet. Een schademedewerker van Arval beoordeelt vervolgens wat onder de noemer acceptabele gebruiksschade valt en wat onacceptabele schade is. Voor de richtlijnen in deze kun je hier de innamehandleiding raadplegen. Voor iedere niet acceptabele schade wordt een eigen bijdrage in rekening gebracht volgens eerder uitgelegd procedure.

Voorafgaand aan de inlevering kun je de auto laten inspecteren bij een van onze aangesloten schadeherstelbedrijven. Dit voorkomt discussies over innameschades. Klik hier om direct een inspectieafspraak te plannen.

(Voortijdig) Inleveren van de auto

Hoe wordt de hoogte van de opzegvergoeding bepaald?

De vaste opzegvergoeding bedraagt 30% van de som van het restant van de leasetermijnen. Het maximum aan deze opzegvergoeding is altijd het totale bedrag dat je eigenlijk had moeten betalen wanneer je direct deze ‘nieuwe’ looptijd had gekozen.

Een rekenvoorbeeld: Contract van €250 per maand / 36 maanden. Na 24 maanden besluit je op te zeggen, er staan dus nog 12 maanden open. De opzegvergoeding bedraagt dan 12 x €250 = €3.000 * 30% = €900. Wij berekenen ook altijd het maximum: wanneer je bij de start had gekozen voor 24 maanden was de leaseprijs €280 geweest. Het maximum is daarom €280 - €250 = €30 x 24 maanden = €720. Omdat dit maximum lager ligt, hanteren wij dat bedrag als opzegvergoeding.

Hoe lever ik mijn leaseauto in bij het einde van het contract?

Als het leasecontract afloopt kunnen wij de auto bij jou op ieder gewenst adres in Nederland op komen halen. Neem contact op met de klantenservice via 030 602 41 14 voor het inplannen van een afspraak.

Raadpleeg tevens hier het volledige innameprotocol om te zien hoe de auto ingeleverd dient te worden en hoe wij omgaan met innameschades. Voordat je de auto laat ophalen kan je deze namelijk laten schouwen bij een van onze schadeherstellers.

Door deze schouwing uit te laten voeren ben je goed op de hoogte van de staat van de auto en voorkom je discussie over schade. Neem contact op met de klantenservice via 030 602 41 14 als je hulp nodig hebt bij het vinden van de dichtbijzijnde schadehersteller die de controle kan doen).

Inname schades, hoe werkt het?

Na inname van jouw auto wordt deze op ons depot in Nijkerk geïnspecteerd door een schade-expert. Alle op de auto aanwezige schades worden in een officieel rapport gezet. Een schademedewerker van Arval beoordeelt vervolgens wat onder de noemer acceptabele gebruiksschade valt en wat onacceptabele schade is. Voor de richtlijnen in deze kan je hier de innamehandleiding raadplegen. Voor iedere niet acceptabele schade wordt een eigen bijdrage in rekening gebracht volgens eerder uitgelegd procedure.

My Arval + App

Hoe log ik (voor het eerst) in op My Arval?

Je ontvangt voor de eerste inlog een activatiemail met instructies voor het aanmaken van een wachtwoord. Na het aanmaken van het wachtwoord kan je inloggen via deze link, jouw e-mailadres en het gecreëerde wachtwoord.

Heb je deze e-mail niet ontvangen? Dan is het helaas niet mogelijk om in te loggen. Neem dan contact op met onze klantenservice via klantenservice@arval.nl, 030 602 41 14 of WhatsApp 06 10 02 47 76.

Wat kan ik zelf regelen in de My Arval omgeving?

De My Arval omgeving biedt tal van mogelijkheden. Het is onder anderen mogelijk om onderhoud in te plannen, schade te melden, bekeuringen raad te plegen en alle facturen in te zien. Daarnaast vind je er natuurlijk ook onze contactgegevens.

In hoeverre is de verwachte levertijd in My Arval zeker?

Na het plaatsen van de inkooporder door een van onze inkopers wordt de verwachte levertijd door de dealer aan ons doorgegeven en weergegeven. Deze levertijd wordt iedere week gecheckt. Als de afleverdatum in de buurt komt neemt de dealer contact op voor het maken van een definitieve afleverafspraak. De in My Arval weergegeven datum kan afwijken van de daadwerkelijke afleverafspraak.

Inloggen lukt niet, wat moet ik doen?

Mocht het niet lukken om in te loggen, dan raden wij aan de app volledig te verwijderen en de login op een vaste computer of laptop te proberen. Lukt het nog steeds niet? Neem dan contact op met onze klantenservice via klantenservice@arval.nl of 030 602 41 14 of WhatsApp 06 10 02 47 76.